چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی

حوزه/استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز ما باید از مظلومان دفاع کنیم، اگر کسی نسبت به مسائل و مشکلات مسلمانان اهتمامی نداشته باشد، نام این فرد را نمی‌توان مسلمان گذاشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، استاد حوزه علمیه قم در وبینار یازدهم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: در آیه « وَ تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی‌ وَ لا تَعاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» وظیفه ما را در بسیاری از مسائل روشن می‌کند یعنی اگر یک امری الهی باشد همه باید به یکدیگر کمک کنیم تا آن انجام شود.

وی افزود: امروز یکی از مسائل اساسی امت اسلامی، وحدت است و یکی از محور هایی که می‌تواند حائز اهمیت باشد، در این زمان فلسطین است؛ چراکه دشمن صهیونیستی دیگر جنایات خود را به اوج خودش رسانده است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی تصریح کرد: گرچه سالهای سال مردم مظلوم فلسطین زیر شکنجه‌های رژیم صهیونیستی بودند اما امروز این جنایات‌ها به اوج خود رسیده است. امت اسلامی اگر وحدت خود را حفظ می‌کرد و به این امر مهم توجه می‌نمود و در واقع "تعاون بر الْبِرِّ وَ التَّقْوی"‌ داشت، وضعیت مسلمانان بسیار بهتر بود.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم از این موضوع که مسلمانان باید با یکدیگر اتحاد، برادری و همکاری داشته باشند، به عنوان یک نعمت یاد کرده است. بنابراین ما مسلمانان باید تلاش کنیم تا همکاری هایمان براساس اعتقاد عمیق باشد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی تاکید کرد: امروز ما باید از مظلومان دفاع کنیم، اگر کسی نسبت به مسائل و مشکلات مسلمانان اهتمامی نداشته باشد، نام این فرد را نمی‌توان مسلمان گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه مسلمانان امروز به جای اینکه بر مشترکاتشان تاکید کنند بر اختلافات توجه می‌کنند. یکی از این مسائل اشتراکی، مسئله فلسطین است که به فرموده امام خمینی(ره)، مسئله اسلام است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی تصریح کرد: مسلمانان باید در ابتدا به خودسازی برسند و اختلافات را کنار بگذارند و در نهایت در کنار هم متحد شوند و بیشتر به ارزش‌های معنوی نسبت به مسائل مادی توجه کنند. آنها باید بدانند که یک دشمن مشترک دارند که به هیچ عنوان نمی‌خواهد اسلامی وجود داشته باشد؛ ما با دشمنان سر سختی روبه رو هستیم، آنها تا جایی که توانستند ظلم کردند و مسلمانان را از بین بردند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی اظهار کرد: امروز حاکمان اسلامی باید بدانند قدرتی که در اختیار آنان قرار دارد، قدرت کمی نیست. حضور پیوسته کشورهای اسلامی در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل می‌تواند برای حمایت از مردم فلسطین و همه مسلمانان تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که محور مقاومت از توان نظامی بسیار خوبی بهره برده است، اظهار داشت: این محور همچنین از نظر موقعیت استراتژیک یک موقعیت بسیار خوبی را در اختیار دارد و در واقع رگ حیاتی دشمنان به دست کشورهای منطقه است. همه این موارد نشان دهنده ظرفیت های بسیار بزرگ مسلمانان و کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی اذعان داشت: امروز شاهد این مسئله هستیم که مردم جهان علیه رژیم صهیونیستی قیام کرده اند و مقابل این رژیم منحوس ایستاده اند. همه این عوامل نشان از آن دارد که جنایت‌های رژیم غاصب بیش از پیش گسترش یافته است و مردم جهان نسبت به گذشته آگاه تر شده اند.

وی ابراز کرد: همه کشورهای اسلامی باید دست به دست هم بدهند تا بتوانند ریشه رژیم صهیونیستی را از بین ببرند، هیچ مسلمانی شک ندارد که مسئله فلسطین، مسئله اسلام و مستضعفین است. بنابراین باید وحدت امت اسلامی در کشورهای اسلامی گسترش یابد و باید برای همه کسانی که تردید دارند، آگاه سازی صورت گیرد تا به سر منزل مقصود دست یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha